tisdag 1 juni 2010

Husångest igen.

Igår tog jag, lilla e och älskling en lång promenad i ett väldigt trevligt villaområde inte långt från där vi bor. Det tog inte lång stund innan min gamla vanliga "husångest" infann sig. Husångest är mitt begrepp för den där "jag-vill-så-gärna-ha-ett-eget-hus-NU-så-jag-tror-jag-dör"-känslan som jag får när vi sett något riktigt mysigt hus som stämmer väl in på vad vi skulle vilja bo i. Det fanns några sådana hus under vår promenad och området verkade barnvänligt och trevligt. Men så kommer ett stooort MEN, det kostar ju också. Här i krokarna ligger villapriserna på ca 3-3.3 miljoner kr. Det passar inte vår plånbok precis. Eftersom jag och älskling inte har jobbat heltidsjobb samtidigt under våra 9 år tillsammans så har vi inte kunnat spara så mycket, så sparkontot är inte så fett. Så...ja, vi får se när var och hur det blir med hus för oss. Ibland tycker jag att vi flyttat till en riktig skitstad. Iallafall ur villaprissynvinkel.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com