måndag 21 juni 2010

I väntan på symaskinen.

Håller på att klura på mönstret till klänningen jag ska sy åt lilla e. Måste säga att det är mycket jag inte förstår i mönsteranvisningarna, så vi får se hur det går! Just för tillfället är jag symaskinslös, så jag kan i vilket fall som helst inte sätta igång och sy ännu. Ska ta och beställa symaskinen jag kollat ut, fick ju (bland annat) pengar till en ny symaskin när jag fyllde år, så nu är det dax! Har ju haft svärmors här hemma en längre tid, men för några dagar sedan behövde älsklings lillebror den, så nu står symaskinsbordet tomt.

Ikväll kommer älskling hem, sent men ändå! Åh vad härligt!!! Vi får hela morgondagen tillsammans, kan tänka mig att abstinensen efter lilla e är total. Blir skönt och välbehövligt att vi får ses en stund innan jag och lillan åker upp till norr, för sedan dröjer det en hel vecka innan vi får ses allihopa. Hoppas verkligen att detta är sista gången älskling är borta länge. Tycker att det har varit lite för mycket sådant i år. I och för sig gott att få sakna varandra lite ibland.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com