lördag 19 juni 2010

Min älskling är försvunnen...


...ja, eller nästan. Idag åkte han iväg på ett två veckor (!) lång konfirmationsläger. Måste säga att jag undrar verkligen vilken skumtomte det är som kom på att det ska vara TVÅ VECKOR långt??!!?!?! Går väl an om man inte har någon familj, men hallå!!!? Tack och lov ska älskling vara hemma den 22:a och den 30:e iallafall. Men ändå! Jag och lillan åker upp till kära far och mor onsdag nästa vecka, vi vill inte sitta här hemma och uggla och längta efter älskling. Så något kul hittar vi allt på. Ska bli underbart att träffa familjen och hitta på mysigheter, det gör längtan efter älskling något lättare. Kanske blir det en sväng till Nordljus och till Vackra Hem! Gillar verkligen de två affärerna. Tänkte att allra käraste syster ska få välja ut vad hon vill ha i födelsedagspresent där. Hon gillar butikerna minst lika mycket som jag gör!

Inte bara jag var deppig över att älskling skulle åka iväg idag. Älskling vankade omkring här hemma som en osalig ande och mumlade att han inte alls var sugen på att åka. Kan jag verkligen förstå! Skulle få panik om jag var tvungen att vara ifrån lilla e så länge. Usch!

Börjar tro att det bara är jag som inte är det minsta intresserad av det stora bröllopet idag. Tycker att det ska bli så skönt när det är över så man slipper allt tjat om det i media. Självklart roligt att de hittat varandra och ska gifta sig, men that's it för mig.

Pysslade ihop detta skrin för ganska länge sedan, men det var inte förrän i samband med lilla e:s dop som jag kom på vad jag ska använda det till. Lillan fick lite smycken i doppresent och dessa förvaras där så länge! Jag hävdar ju starkt och försvarar mitt hamsterbeteende med att förr eller senare kommer allt (nästan) till användning! Så även denna gången. Den underbara kannan var ett fynd på en antikaffär förra sommaren när vi precis flyttat hit, tycker att den är underbar!

Nu ska jag och lilla e ut på en promenad där vi bland annat ska undersöka en tygaffär inte långt här ifrån. Kanske hittar jag något fint tyg som jag kan test-sy i. Vill inte ge mig på Tilda-tyg på en gång innan jag vet att jag förstått mönstret. Förhoppningsvis känner vi oss lite gladare efter promenaden.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com