måndag 7 juni 2010

Första gången på ca 10 månader!


Ikväll ska jag och två andra mammor från föräldragruppen gå på bio och se Sex and the City 2. Det ska bli riktigt roligt! Har inte varit på bio sedan innan lilla e föddes, så det var länge sedan nu. Älskling är hemma och tar hand om lilla e. Jag tror inte att han skulle uppskatta den filmen, känns faktiskt som en tjejfilm som man har mest roligt att se med tjejkompisar. Jag ska åka in lite tidigare, för jag tänkte bl.a ta en sväng till Balders Hage och kolla om de fått in förklädet som jag beställde för 1.5 vecka sedan. Hoppas!

Skrivbordet har nu blivit grundmålat och målat med den svarta lackfärgen i 3 lager. Locket har fått 4 lager och jag tror att det räcker för locket. Däremot behöver resten minst ett varv till. Nu börjar det kännas lite tjatigt, roligast var första och andra varvet. Men, men, jag är ju inte känd för att slarva så jag kör på tills jag tycker att det är ordentligt täckt med färg. Tycker att de svarvade benen på skrivbordet syns väldigt bra nu i den svarta lackfärgen tack vare att det blänker här och var. Riktigt snyggt! Känner mig väldigt nöjd med färgvalet. Jag var ju inne ett tag på att det skulle bli vitt, men kom fram till att det inte skulle vara så praktiskt. Dessutom skulle det bli lite för mycket vitt i pysselrummet då. Jag hör inte till dem som vill ha varenda möbel och pinal i vitt. Känns som man bor i ett ljusterapihem. Jag gillar vitt men vill inte ha för mycket av det. Gillar färgklickar här och var!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com