söndag 20 juni 2010

Papperskorg, klädnypor & Melody Gardot.





Sitter och lyssnar på Melody Gardot medan jag skriver. Tycker att hon har en riktigt skön röst och låtarna passar en dag som denna då det småregnar och är mulet ute och jag känner mig deppig. Deppigheten kommer inte av vädret utan av att älskling är på vift, att min föräldraledighet snart är slut och att det känns som att det är ljusår tills vi kommer kunna köpa hus (iallafall i trakterna där vi bor nu). Men jag försöker muntra upp mig med lite pyssel och mys med lilla e. Lilla e är så oftattbart underbar! Aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle kunna bli så vansinnigt, galet och ofantligt kär i min lilla tös. Hon är helt klart det bästa som hänt oss och jag tycker att det finns inget större mirakel än att hon är en pusselbit från älskling och en från mig och ändå är hon så helt sin egen! En perfekt liten människa. Jag tror att det är inte förrän man får barn som man på riktigt får lära sig hur mycket kärlek man har i sig och är kapabel till. Allt annat bleknar på något vis...

Oj vad djuplodande det blev där. Simmar upp till ytan ett tag nu och måste så klart lägga in en bild på min fantastiskt läckra papperskorg! Jag är helnöjd med den och ja, jag gillar verkligen rosa. Har bara upptäckt att det är lite svårt att använda den som just en papperskorg eftersom lilla e gärna kryper fram till den och vänder den åt sidan och pillar i den. Skräp fungerar alltså inte däri, då kan hon försöka äta på det och sätta något i halsen - hua! Men likväl är den min pysselpapperskorg, ha ha!

Köpte Polly Summer Edition - ingen hit. Föredrar helt klart Polly orginal. De rosa och vita Pollysarna (?) har en konstig artificiell smak som inte är av den trevliga sorten, så den går bort. Sorry sommar-Polly!

Kom på att jag inte lagt in någon bild på pysselskrivbordet i sitt färdigmålade skick, så det var på tiden att göra det nu. Jag är så nöjd med slutresultatet!!! Det var helt klart värt mödan att göra iordning det noggrant.

Mitt nuvarande pysselprojekt är att måla träklädnypor. Lite galet, men det blir så fint! Tanken är att de ska bli prickiga också, men så långt har jag inte hunnit än. Fick idén när jag var inne i stan en dag på en av mina favoritaffärer. Tänkte då när jag såg priset på målade klädnypor med prickar att jag kan göra det själv myyyycket billigare och roligare, sagt och snart gjort!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com