torsdag 17 juni 2010

Pyssel pyssel.








Funderade på vad jag skulle lägga upp för bilder idag och kom på att jag faktiskt hade några jag tog för ett tag sedan som inte kommit upp ännu. Pysselrummet är i ständig förändring, eller ja, nästan iallafall. En stor del i det roliga med pyssel är själva iordningfixandet och sorterandet, och nu när jag har mitt älskade pysselrum så tar det ett tag att få saker i den ordning jag vill ha dem innan jag känner att jag hittat de ultimata lösningarna. Både roligt men lite småfrustrerande också ibland. Något jag känner mig helt nöjd är hur jag gjort det vid vänstra kortsidan på pysselskrivbordet. Klädde en anslagstavla med tyg och satinband och satt upp vackra saker därpå. Bland annat vad jag anser är den vackraste dikten som jag någonsin hört. Den är skriven av Ylva Eggehorn.

En annan stor inspiration i pyssellivet är Tone Finnanger och hennes Tildaserie. Meee looooove!!! Så boken och lådan är pysslade efter bästa Tilda-stil. Boken köpte jag för flera år sedan och i den skriver jag in pysselidéer och en massa annat.

När jag började inreda skåpet med glasdragdörrarna insåg jag ganska snabbt att stämplarna behövde en bra lösning för att de skulle synas så mycket som möjligt. Tycker att det är inspirerande att se dem istället för att packa upp och ner dem ur en låda. Då fick jag en bra idé, om jag får säga det själv! Drog iväg till Hornbach (vilket jag gör ganska ofta för mina pysselprojekt) och köpte list och vinkelbeslag (tror jag de heter) och gick hem och skrivade ihop vad jag döpt till en stämpeltrappa. På så sätt får stämplarna bästa möjliga exponering! Så nu är det bara att sätta sig på huk och titta på alla fina stämplar och välja vad som för tillfället passar. Perfekt!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com