onsdag 30 juni 2010

Hemma igen.








Igår morse kom jag och lilla e hem igen ifrån vistelsen uppe i norr hos min familj. Åååh vad vi har haft det braaaa!!!! Kändes verkligen dötrist att åka hem igen (sånär som på att vi skulle få träffa älskling igen, det var det som räddade det hela!). Veckan uppe i norr har varit kanon på alla sätt och vis: kanonväder, kanonsällskap och en massa roligheter. Denna gången var det så mycket enklare också eftersom lillan kan krypa och gillar att upptäcka saker och inte bara vill bli buren hela tiden. Lilla e stormnjöt av allt liv och rörelse omkring henne hela veckan. Jag kan inte minnas att hon en enda gång pep av missnöje under dagarna. Det gör hon i och för sig inte överdrivet ofta hemma heller, men nu hade hon verkligen roligt. Hennes lilla kusin lill-a förföljde hon så fort hon såg henne. Lill-a blev stundvis lite skraj då lilla e ibland var lite påträngande, men det syntes att de båda hade glädje av varandra! Mammamormor hade tagit ledigt på torsdagen så vi fick flera lediga dagar allihop tillsammans. Pappamorfar hade semester också, så tajmingen var riktigt bra. Vi åt en massa gott, bland annat älsklings favoritpizza från Biteline, grillade och myste. Vi åkte till vad jag hittills klassar som den bästa antik & kuriosaaffär jag någonsin varit på - Svartvik antik & kuriosa utanför Sundsvall. Kära nån vad jag hittade mycket där som jag ville haaaa!!!! Flera vackra gamla trästolar, blåvita Kockumsaker, bleckmått, soppterrin från den vackra serien Svala, träkistor, barnpinnstol m.m. Barnpinnstolen hade jag SÅ gärna velat köpa, men det fanns inget sätt att få med dem hem. Vilket gällde för alla större saker. Stora väskan vägde dessutom nog tungt på vägen upp ändå, 23kg! Plus att jag bar lilla e och den stora skötväskan (puh!). Vi får se till att vi har bil + släp någon gång när vi åker upp, ha ha! Han som äger affären är dessutom så otroligt trevlig och det gör ju det hela ännu roligare. Underbart ställe! Det blir defenitivt en sväng dit igen nästa gång vi åker upp! Självklart köpte jag något, ett krönt 1 liters bleckmått. Jag har suktat efter ett sådant länge länge, så nu slog jag till och jag är så nöjd! Det är 102 år gammalt! Precis i min smak!

Vi tog även en sväng till Erikshjälpen. Där går jag också sällan tomhänt ifrån! Hittade så fina kläder åt lilla e och en underbar gammal trätrådrulle, av det slaget jag älskar. Den var också busbillig, 10 kr! Jag blev överlycklig, jiho!

Senare blev det ett besök i den underbara butiken Vackra Hem i Sundsvall, dels älskar jag den lilla butiken med alla vackra saker men så är ägarinnan så himla trevlig och mysig också! Köpte underbar lila spets, två små glasburkar från Ib Laursen (sist jag var där köpte jag likadan fast i större modell som jag nu har torkad lavendel i), samt en liten nypa av metall som ser härligt gammeldags ut. Hon skickade dessutom med gratis en stor härlig trätrådrulle när jag handlade, gissa hur glad jag blev?!

Allra käraste syster tog också med mig till en butik jag inte varit på förut som var väldigt mysig, Timrå Gårdsbutik. Låg väldigt idylliskt till nära Bandsjön och butiken och caféet var mysigt inrett. Jag blev förälskad i den lilla vita kannan med monogrammet M på (såklart!) från Miljögården. Köpte också några saker som det är helt fel säsong för nu, men vad brydde jag mig om det? Har velat ha dessa läääänge så nu bestämde jag mig för att det var dags! Dels en större glaskula i fattigmanssilver och dels ett gäng små i en underbar silvergrå satinpåse med vackert snöre.

Det blev även en sväng in till Birsta, detta shoppingmekka, och jag köpte lite kläder till lilla e. Kära rara underbara mammamormor hade vunnit nästan en tusenlapp på Triss och vad gör hon? Jo, den snälla människan ger mig och allra käraste syster pengarna att shoppa för!!! Hur snäll får man bli?! Mammamormor är bäst, och inte bara för detta. Hon är verkligen bäst!

Vi tog naturligtvis en sväng till Nordljus också. Där shoppade jag inte till mig själv, men däremot till allra käraste syster. Hon har ju fyllt år för inte så länge sedan så jag hade lovat att hon skulle få välja ut något som hon ville ha. Hon hittade ett bokstöd i formen av en stegrande häst, så den blev det. Den var jättefin! Mammamormor och allra käraste syster hittade dessutom några andra trevligheter som de köpte.

Idag har älskling varit hemma från lägret, så vi åkte in till stan allihopa och åt och shoppade tillsammans. Måste bara säga: I love rea!!! Känns så ROLIGT att shoppa och få extra mycket för pengarna. Till exempel hittade älskling tre par jeans på Åhléns som totalt skulle ha kostat 3800kr, han betalade 1500 kr. Mindre än halva priset! Kände mig så glad, för han behövde verkligen nya jeans då hans sista par gått sönder. Jag hittade också en riktigt snygg tröja på MQ som jag tyckte att han skulle pröva, han gillade också den, 50% rabatt. Jag har också hittat kläder på rean, känns så bra för det var så länge sedan jag shoppade nya kläder!
På Panduro Hobby fyndade jag också en del roligt, 50% även där. Mumma! Det blev några härliga scrapbookingpapper, några träfiskar (tänkte att de ska få följa med ut till Ön i sommar), shipboardfigurer från serien Green stack och söta brads.

Allra käraste syster gav mig ett helt gäng med Jeanne d'Arc tidningar. Jag upptäckte att jag har verkligen missat något, de är ju helt underbara! Allra käraste syster är så snäll som gav mig dem, jag verkligen myser när jag bläddrar i dem! De kommer att bli bläddrade i många många många gånger har jag en stark känsla av...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com