fredag 2 juli 2010

Värmeslag!!!











Sommaren är underbar när det är varmt ute och soligt OM, ja jag säger ett stort OM, man har tillgång till svalka. Bor man som vi inne i stan bland asfalt och hus utan trädgård och utan möjlighet att med lätthet ta sig till ett bad så mår jag bara dåligt. Får panik av att svettas som en gris och känna mig kokad inifrån. Just nu är det +29c inne och jag avskyr det. Fönster och balkongdörr är öppen och det hjälper inte ett smack. Bläh! Men är vi tex ute på Ön där det tar max 5 minuter ner till stranden och jag kan doppa mig så fort kokpunkten närmar sig, DÅ är det underbart. Förhoppningsvis kan vi det till nästa helg, om det är fint väder då.

Idag tog jag tag i fotandet av myspyset jag pysslade ordning dels innan lilla e föddes, och dels de hand- och fotavtryck jag gjorde av lilla e:s fötter och händer när hon var 4.5 månader. Tycker att det blev riktigt mysigt ovanför hennes spjälsäng. Som syns så är hjärtana Tilda-inspirerade, broderade och sydde dem och tygrosen i slutet av förra sommaren. Bokstäverna målade jag först med glansig silverfärg, sedan krackeleringsfärg och sist ett lager vit färg. Blev riktigt nöjd med resultatet!

Jiiihooo! Idag fick jag meddelande om att symaskinen finns att hämta på ett DHL-ställe ganska nära oss. Har dock inte hämtat ut den ännu, eftersom jag redan varit ute på en lång promenad och höll på att få värmeslag. Så jag tänkte vänta en stund och se om värmen lättar något, annars får det bli imorgon. Ska bli härligt att äntligen ha en egen symaskin som dessutom fungerar!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com