söndag 18 juli 2010

Nåldyna.


Senaste pysslet av tyg blev en nåldyna. Har länge suttit och tittat på dem i en av mina Tilda-böcker, och nu blev det av. Blev rätt söt faktiskt.

Japp, igår blev det först en sväng till loppis på Heden. Där såg jag ganska många saker jag gääärna hade tagit med hem, men så blev det inte. Måste vänta in lönen, suck. Något jag faktiskt riktigt sörjer är en alldeles underbar turkosblå kvadratisk gammal trälåda med lock. Ååååh vad jag blev kär i den. Men jag förmådde mig inte att fråga vad den kostade för jag tänkte att jag ändå inte hade tillräckligt med pengar med mig. Skit, måste jag säga. Den hade passat hur bra som helst som sängbord...men, men, får hoppas på större tur en annan gång. Efter Heden drog vi till Kommersen, det var ingen hit. Kändes sunkigt och ofräscht. Idag drog jag och lilla e iväg till ännu ett för oss nytt loppis ställe. OJ vad stort det var! Holmens marknad, hjälp säger jag bara. Hur mycket möbler som helst! Fyndade en uppsättning sygrejer som jag ska visa foto på en annan gång. Dit och till Heden kommer jag defenitivt återvänta. Men vad det gäller Heden måste jag våga pruta, fattar inte varför jag tycker det är så jobbigt! Men nästa gång ska jag våga!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com