lördag 17 juli 2010

Två små tänder!


Ja, inte hinner jag blogga särskilt mycket nu när jobbet kommit igång. Nu har jag jobbat mina två första veckor och även om jag inte är lika förstörd av stress som jag var i början på mitt förra jobb, så är jag ändå väldigt stressad nu med. Tog ju över en pågående tjänst med ca 55 ärenden + att jag håller på att lära mig datasystemet (för det är såklart inte samma som jag jobbade med sist). När klienterna ringer så kan jag inte påstå att jag har koll. Pust! Ingen hit alls att inte ha varit med i ärendena från början, då har man åtminstone koll. Men, men, jag kan inte annat göra än att ta det som det kommer. Önskar bara att min stress kunde fatta det och C-O-O-L-A ned sig.

På mindre än 2 veckor har lilla e fått sina första två tänder, med bara några dagars mellanrum! Längst fram i nederkäken. Så sött så jag nästan svimmar, hihi! Men nu när den andra tanden dök upp blev det lite jobbigt för lilla e. Igår kväll upptäckte vi att hon hade feber, och hon har inte riktigt varit på sitt vanliga soliga humör. Stackars lilla älsklingen. Jag hoppas att hon inte ska behöva ha jobbigt länge med detta.

Eftersom jag får träffa lilla e så lite nu när jag jobbar så brukar jag under arbetsdagarna ofta drabbas av svår abstinens och vill helst bara rusa hem och gosa med henne. Så när jag väl kommer hem efter arbetsdagarnas slut så mer eller mindre kastar jag mig över henne med pussar, kramar och gos. Det är verkligen inte lätt att vara ifrån sitt lilla hjärta så mycket. Allra helst skulle jag vilja vara hemmafru, men det går ju inte i detta land som det ser ut nu. De flesta jobben har ju inte så höga löner att det går att leva på en lön som familj...

Idag ska hela lilla familjen dra iväg och kolla in en av stans största loppisar, 1400kvm ska den visst vara! Ska bli riktigt kul!!! Får se om det blir något fynd. Man får ju försöka göra det mesta utav helgerna nu eftersom på vardagarna hinns inget annat med än jobb.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com