lördag 3 juli 2010

Ny symaskin!!!



Igår kväll gick vi hela lilla familjen och hämtade symaskinen. Lycka!!!!! Så härligt att äntligen ha en alldeles egen kanonfin symaskin, satt och frossade i användarmanualen igår kväll. Tror att den ska vara hyfsat lättanvänd! Singer Curvy heter den. Passar perfekt på mitt fina symaskinsbord, bara stolen som inte passar in i sin 70-talsgröna färg men den ska antingen bli vit, grå eller rosa när jag är färdig med den. Trådrullehållaren, eller vad jag nu ska kalla det, snickrade jag ihop förra sommaren och målade vitt. Spikarna köpte jag vitmålade, så det gick riktigt smidigt. Tycker om att se trådrullarna och alla vackra färger! Det är lätt att hitta precis vad jag behöver för tillfället när de sitter som de gör (trådrullehållaren sitter inte snett så som den ser ut att göra på bilden, det var jag som höll kameran snett, ha ha).

Har lovat hyresvärden att vattna blommorna i trädgården när de är borta på semester, och idag var jag ute och vattnade och tog mig faktiskt friheten att plocka några underbara pioner från deras enorma pionbuske. De missar ändå hela blomningen i och med att de är utomlands, och jag tror inte att det gjorde något att jag plockade några pioner. De är verkligen så vackra! Dessvärre hade jag ingen vacker vas att sätta dem i, så det fick bli den ljusgröna så länge. Tycker inte riktigt att den passar in där den står men det gör inget. Blommorna är iallafall underbara!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com