tisdag 15 juni 2010

Fynd fynd fynd!!!





Igår var älskling, lilla e och jag på en lång promenad. Promenaden inleddes med att vi besökte en second-handbutik och två antikaffärer. Oh boy vilka fynd vi gjorde! På det första stället vi gick in på upptäckte jag ganska snabbt tre pinnstolar i den stilen jag gillar så mycket, enligt mig den näst finaste varianten (hihi). Jag blev så klart helt till mig, men tyckte att de var lite väl dyra. Tillsammans skulle pinnstolarna kosta 600 kr. Damen i butiken rekommenderade oss att provsitta dem, hon sa att flera gjort det och inte gillat dem efter det. Så vi provsatt dem och upptäckte att de hade en märklig vinkel på stolsryggen som gjorde att man inte satt riktigt bekvämt. Jag kände mig velig eftersom jag letat i över ett år efter fina pinnstolar till köket och inte lyckats hitta just sådana jag önskat mig. Älskling sa att han trodde att vi kunde hitta bättre och billigare någon annanstans. Jag kände mig tveksam men höll till slut med. På second-handen hittade jag en fantastiska kakaoburk och kände mig salig och älskling hittade tre fina ljusstakar. Vi hittade även en leksak till lilla e. Allt för 140 kr! I den tredje affären så gick vi och kikade, där var det dessutom 50% på det mesta, hittade älskling på källarplanet två bruna pinnstolar och en vit i den stilen jag gillar så mycket. Jag blev så glad!!! Den vita var lite nyare och kostade 150 kr och de två bruna kostade 75 kr styck. Jag blev så glad! I kassan frågade vi om 50% gällde på stolarna, vilket det gjorde. Så vi betalade 150 kr för alla tre!!! Underbart! Jag ska måla om alla tre i vitt, men det kommer att krävas lite jobb eftersom jag får nog ta bort den bruna färgen med värmepistol och skrapa. Trodde först att det skulle räcka att sandpappra och rugga upp ytan, men det visade sig att den bruna lackfärgen sitter väldigt dåligt. Så nu har jag totalt 5 stolar att fixa i ordning! Göta Petter! Men det gör inget, de kommer bli sååå fina när de är klara.

Efter att vi fyndat lämnade vi av sakerna hemma och gick vidare på promenaden. Som vanligt, nu för tiden, gick vi och kollade på hus. Vi funderade på hur länge det kan tänkas ta innan vi kan köpa hus och kom fram till att om vi börjar vår huskarriär med ett radhus så kanske vi kan köpa ett inom 1 år - lyyyyycka! Ett stort steg närmre det egna huset med andra ord!!! Känns som att radhus är något lättare att få tag i för en bättre penning, och om vi fixar till det så kan vi kanske tjäna lite på det när vi säljer för att köpa hus. Jiiihooo! Längtar...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com