måndag 31 maj 2010

Sliptimme.



Här kommer det utlovade bildbeviset på skrivbordet! Det mesta har jag slipat för hand med slippapper och lite med mouseslipmaskin. Har inte kunnat använda maskinen särskilt mycket eftersom jag bara kan använda den när lilla e inte är hemma. Hon blir rädd för oljudet, så älskling har fått gå på promenad med henne för att jag ska kunna slipa. Det är kul men jobbigt att slipa. Mestadels roligt eftersom jag kan se framför mig hur snyggt det kommer bli när det är färdigt! Då är den antikgran/olivgröna färgen väck! Tanken är att det ska bli lacksvart, tror att det kommer att bli galet snyggt! Men innan dess måste det slipas färdigt, köpas träspackel för att fixa till ojämnheter, grundmålas och sedan målas (säkert åtminstone två lager) med den slutgiltiga svarta färgen. Puh! Idag har älskling utlovat en timme då han tar lillan på en promenad så jag kan gå loss ordentligt med slipningen. Jag hoppas på att hinna slipa så gott som färdigt. Vi får se hur långt jag kommer på den timmen. Benen på skrivbordet är de mest tidskrävande eftersom de är svarvade och därmed måste slipas för hand...men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com