måndag 2 juni 2008

Velig och less.

Idag har varit första dagen jag gått in för att sola denna sommaren. Jag är verkligen ingen soldyrkare som spenderar mycket tid på att sola, blir uttråkad alldeles för fort och trivs inte med att känna mig som en stekt tomat. Men idag bestämde jag mig för att kombinera nytta med nöje. Uppsatsen vi ska opponera på i morgon behövde läsas igenom noggrant än en gång, och min bleka hud kunde må bra av lite mer färg. Så i ungefär 3,5 timme låg jag på gräsmattan på gården med uppsatsen och penna i högsta hugg. Jag hade lyckats smörja in mig så pass med solskyddsfaktor att jag inte brände mig, alltid ett plus. Nu är jag väldigt less på den där uppsatsen, och även om jag inte ser fram emot morgondagen (vet ju att vi kommer få så mycket att komplettera...) så ska det åtminstone bli skönt att bli färdig med den uppsatsen vi ska opponera på. Alltid något.

Hann även få in lite pärlpyssel under dagen, men velade ett bra tag innan jag kom fram till hur de skulle se ut. Jag har inte fäst krokarna än, så kort på resultatet får vänta.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com