söndag 8 juni 2008

Dagarna efter, dagen innan.



Nu är det tre dagar sedan jag tog examen och det har inte helt sjunkit in ännu att jag faktiskt inte ska tillbaka till universitetet några fler terminer. Men jag vet ju att det är sant och det känns fantastiskt skönt att veta det, för jag är så otroligt trött på att plugga.

I torsdags kväll kom mamma och pappa ner och hälsade på för att fira min examen, och i fredags kom älsklings föräldrar upp för firandet. Så i fredags, på eftermiddagen, ställde jag och älskling till en ordentlig festmiddag. Vi gjorde superläckra marinerade grillspett, majskolvar, ugnsklyftpotatis och goda såser och sallad. Vi dukade nere på gården i skuggan med finporslin och vacker duk. Det var verkligen hur gott och trevligt som helst! Efteråt tog vi en kvällspromenad till botaniska trädgården och tittade på allt vackert som blommar. Efter det gick vi tillbaka hem och åt en smarrig efterrätt med färska svenska jordgubbar och maräng. Älskling var en riktig hjälte i köket, han fixade och donade med det mesta som skulle göras medan jag njöt av sällskapet.

Jag har fått så många fina presenter och vackra blommor, så jag känner mig riktigt uppvaktad och firad. Det är så roligt att ställa till med fest för nära och kära! Idag har jag suttit och gjort tackkort som jag ska skicka, pyssligt och roligt.

Tidigt i morse åkte älskling till Göteborg, han skulle på någon utbildningsgrej inför sommarpraktiken. Så nu är jag plastsingel igen, fast i en hel vecka =( Tråkigt! Men jag hoppas att han får en riktigt härlig vecka och att det fina vädret håller i sig när han åker ut till västkusten.

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb! Det känns så spännande!! Faktiskt första gången jag verkligen ser fram emot att börja ett nytt jobb, men så är det också första gången som jag börjar på ett jobb som jag har utbildat mig till och sökt för att jag VILL jobba med det (och inte av tvång). Lär vara trött som en urvriden disktrasa i morgon kväll.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com