tisdag 30 september 2008

Självömkan...

Ja, jag är hemma från jobbet pga vidrig förkylning. Hosta, snor, halsont, feber - ja, så som det brukar kunna vara. Känner mig jätteskruttig och tycker rysligt mycket synd om mig själv. Förklylningar är verkligen vidriga och jag har fått för mig att de blivit elakare med åren. Det kom krypandes redan i fredags kväll och jag var lite hängig. I lördags skulle vi fira 5åriga bröllopsdagen och då kände jag mig halvrisig men firade ändå. I söndags ännu mer hängig och igår - boom! Låg i soffan hela dagen och somnade och vaknade om vart annat. Man får vara tacksam över att det finns alvedon och nässpray. Känner mig helt slut, så det blir soffan idag med. Tur att vi har bärbar dator, tv:n blir väldigt tråkig efter ett tag...

I lördags firade vi som sagt. Men vi slog inte på så jättestort. Vi gick en sväng till stan, åt lunch ute, älskling köpte en blombukett till mig och han fick lyxig choklad av mig. Senare på kvällen gick vi ut och åt på Forno Italia - supergott och väldigt mysig restaurang. Älskling överraskade med att vi skulle äta där, han hade inte berättat det innan. Det var roligt, för jag har tänkt väldigt många gånger att jag skulle vilja äta där någongång. Att vi inte firade mer än så berodde dels på att jag inte var så pigg men dels också för att vi har bokat in en långweekendresa till Riga till första adventshelgen. Då blir det storfirning utav! Först hade vi tänkt att vi skulle ha åkt denna helgen (TUR att vi inte gjorde det!), men eftersom vi var ute med för kort varsel så hittade vi inga bra priser på resor till Riga. Så då bestämde vi att ta det till första adventshelgen istället. Tror att det kommer att bli supermysigt. Får hoppas att ingen av oss är sjuk då.

Nu ska jag försöka äta lite frukost. Har inte kunnat sova sedan 07-tiden i morse, förkylningselände!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com