onsdag 17 september 2008

Nästan helg.

Ah, ljuva vecka! Jag har tagit ut kompledigt imorgon eftermiddag och hela fredag för älskling och jag ska åka upp till min familj i norr. Underbart att bara ha fyradagars arbetsvecka, så borde man alltid ha det...Vi ska åka upp för att umgås med mamma och pappa och syster och lillbäbis och systers pojkvän. Vi har även tänkt att hjälpa till så mycket vi hinner med systers husrenovering. De är ju så otroligt duktiga och ihärdiga. Jag kan knappt förstå hur de orkar hålla på så länge. Renoveringen har väl pågått i drygt ett år och de jobbar med den all ledig tid. Nu tävlar de väl med klockan eftersom huset ska omvärderas i höst och vissa saker måste vara färdigt innan dess. Jag hoppas vädret är ok i helgen och att vi kan få mycket gjort. Kan ju vara skönt för min studentman och jag kontorsråttan att få göra lite kroppsarbete.

Vi ska försöka lyckas hinna klämma in ett besök på den underbara inredningsbutiken Nordljus när vi ändå är hemma. Har tyvärr inget shoppingsvängrum just nu, men det kan ju vara kul att få se butiken live ändå. Brukar ju dreggla över vackra saker på deras hemsida.

Idag har vart en skön arbetsdag. Har haft saker att göra hela dagen, möten har gått i ett och däremellan har jag skrivit utredning och brev och lite annat. Imorgon blir det nog ungefär likadant, förutom att jag slutar 14.20. Skönt med kort arbetsdag!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com