måndag 6 september 2010

Längtan efter annat...


Hittade denna fantastiska kruka på www.stilero.se, me love love love!!! Vet inte vad det är med mig och zink, jag är sååå förtjust i detta.

I morse ringde de från vårdcentralen, provsvaren hade kommit. Nu har jag tydligen en annan ilsken bakterie i magen. Den förra verkar ha gett sig av. Den jag har nu är en ilsken &€?)"## som man kan ha oturen att den tar över efter en pencellinkur då alla positiva bra bakterier utplånats av antibiotikan. Alla symptom sköterskan räknade upp stämmer tyvärr bra på min mages beteende. Jag frågade hur länge detta kan pågå och det sa hon att hon inte kunde svara på. Det är individuellt. Jippie. Jag som alltid haft en känslig och krånglig mage får väl dras med detta ett tag då alltså. Är sjukskriven t.o.m onsdag, så jag får väl se hur jag känner mig då. Det är tydligen också typiskt för eländet att det går fram och tillbaka. Jo tack, det har jag märkt. Ibland har jag tyckt att jag mår ganska hyfsat för att lite senare få asont i magen och måsta springa på toan. I lördags var ett bra exempel. Jag tyckte att jag kände mig ganska hyfsad, så vår lilla familj begav sig in till stan. Jag hade inte vart utanför dörren på flera dagar. Efter dryga timmen kommer en sådan där kramp i magen och jag fick verkligen svinont i magen och kände med panik att jag behövde en toa NU. Vi irrade omkring ett tag innan vi hittade en och det enda jag kunde tänka var att jag ville inte skita ner mig på stan. Blev helt kallsvettig, fick frossa och kände som att jag höll på att svimma innan vi hittade toaletten. Sedan var det lagom kul att sitta på en offentlig toalett där dörren slutar 2 dm ovanför golvet. Det var riktigt otäck att det blev så där. Blä! Nu vill jag bli friiiiisk!!!!!! Energin har verkligen legat lågt de senaste veckorna tack vare detta elände.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com