fredag 4 juli 2008

Plastsingel IGEN...

Jahopp, då har älskling åkt iväg söderut på sin sista praktik. Det blir den tredje av tre möjliga i hans utbildning. Så nu får vi inte träffas förrän om 3 veckor, helt bedrövligt!!! Nu blir det till att vara plastsingel igen då...suck. Vi har bestämt att vi ska höras av per telefon varje dag, och det behöver nog jag när jag mått som jag mått av jobb och allt. Jag får se till att sysselsätta mig så jag blir distraherad och inte tänker för mycket...Ska nog ta och dammsuga en snabb sväng, innan pysslet får breda ut sig och ta över lägenheten.

Gjorde några riktiga fynd idag på väg hem efter jobbet. Gick in på affären i stan som säljer Panduro grejer, och gjorde en del härliga fynd. Köpte en stor (40x40x10cm) deep edge canvas för 49kr, ett set med tre 15x15cm deep edge canvas för 35 kr och ett stort chipboard alfabet för 40kr. Så nu ska jag ta och inventera akrylfärgsförrådet och fundera ut vad jag ska ta och måla! Det ska bli kul, för nu var det riktigt länge sedan jag målade någon tavla. Igår kväll hämtade jag ut ett panduropaket på posten också, jag hade fyndat på rean som pågått på nätet. Så nu finns det många härligheter att hitta på något skoj med. Blev bl a små lamm från Tilda-serien (som jag för övrigt älskar), om jag hinner så ska jag göra en liten mobil till systers lilla tös. Dvs om jag hinner innan nästa helg, för då ska jag nog ta och åka upp igen, jihoo!!! Annars får det bli till ett annat tillfälle.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com