söndag 6 juli 2008

Bläh & akrylfärg.

Jahopp, då var helgen nästan slut och en ny arbetsvecka börjar imorgon. Jag tror att jag snart kommer att gå sönder om inte ångesten som härjar innuti börjar lätta inom kort. Jag blir både ledsen och arg över att må så här dåligt och fullständigt dränerad på energi. Har inte sovit riktigt bra på ungefär fyra veckor och det gör ju inte motståndskraften mot alla jobbiga känslor bättre. Jag blir så trött på att det ska kännas så jobbigt, för mycket av det beror ju på att jag är rädd för att inte klara av det jag behöver klara av i nya jobbet. Rädd för att inte klara av det, rädd för...ja...rädd helt enkelt. Det som är så frustrerande är att ångesten inuti och rädslan är ju något som man själv skapar, I hate it.
Älskling är så fantastisk för han gör allt han kan för att försöka stötta i allt detta och jag är så glad att jag har honom, för utan honom törs jag inte tänka på hur jag skulle mått nu. Önskar bara att han inte hade haft den sörja praktiken i Göteborg nu när det är som det är. Känner mig så ensam och skruttig.

Har försökt distrahera mig med olika saker i helgen. I fredags efter jobbet så plockade jag fram målargrejer och började måla lite. Igår gick jag och Janet på stan. Stackars Janet för jag var inte rolig att umgås med, gnällig och hängig. På kvällen åt jag och Janet och Annelie middag och satt och pratade en massa, det var gott för då och då glömde jag bort att tänka på allt jobbigt. Det var så roligt att träffa Annelie igen, var ju tre månader sedan. Den lilla rackaren har ju befunnit sig långt borta i tjottahejti. Gott att hon är tillbaka. Satt och pysslade lite igår kväll efter att tjejerna gått hem. Ska nog åka upp till familjen igen nästa helg, och nu har jag gjort färdigt en present till lilla tösen. Det var så roligt att hålla på så den blev faktiskt klar snabbare än väntat.
Idag har jag inte gjort så mycket. Har mest känt mig dötrött av sömnbrist och saknat älskling och ångestat över att en ny vecka ska börja. Janet och jag var ute på promenad med vovven. Har pysslat lite med tavlan jag började på i fredags, så nu är den klar. Blir nog inte så mycket mer ikväll, är för trött. Men man vet aldrig...

1 kommentar:

Cicci sa...

Jag tänker på dig och skickar en stor kram via mailet. Om du vill prata av dig så finns kusin vitamin och lyssna eller skriv.

kusin cicci

 
Blogger design by suckmylolly.com