tisdag 22 juli 2008

Oväntat besök!

Igår vid 15-tiden ringde min mobil på jobbet. Det var mamma och pappa som var på väg hem från semester på Gotland! Mamma sa att "Nu är vi här!", och det visade sig stämma. De var bara några minuter bort från min arbetsplats! Mamma och pappa undrade om jag hade tid för besök på kvällenl, och självklart hade jag det. En helt oväntad och mycket välkommen överraskning. De fick en liten guidad rundtur på min arbetsplats och sedan väntade de tills jag slutade och alla tre åkte hem till mig, och sedan gick vi ut och åt jättegod kinamat. Jag blev bjuden! Det var verkligen så roligt att få träffas, och helt oväntat.

Det var nog tur att jag hade en så bra gårdag, för idag har det varit rena toket på jobbet. Jag hade fått i uppdrag att ordna massa komplicerade saker kring en klient och det var milt sagt struligt att lösa alltihopa. Men innan jag gick hem idag så hade det mesta fallit på plats, så nu hoppas jag innerligt att det inte tillkommer några komplikationer i detta fallet. För medan jag har jobbat som en galning för att fixa detta, så har högen med mina ordinarie ärenden växt. Puh! Försöker att inte stressa upp mig allt för mycket, jag kan ju bara göra så gott jag kan och tro mig; det gör jag verkligen! Hoppas att det inte blir lika mycket hysteri imorgon.

Har suttit och försökt inspirera mig för att göra något smycke. Det går lite trögt just nu. Har alla pärlor framsläpade i vardagsrummet eftersom jag gjorde klart en beställning igår, så jag vill passa på att pärla något mer innan de ska plockas undan...undra vad?...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com