söndag 20 juli 2008

En härlig helg!

Ja, den här helgen har verkligen varit härlig. I fredags var jag effektiviteten själv; jobbade som en liten blå, när jag kom hem tog jag en sväng på stan och gjorde två fynd (tröjor på rean), sedan tvättade jag, sedan storstädade jag lägenheten, hann precis hoppa ut ur duschen när det ringde på dörren och Janet kom. Lite senare kom även Annelie förbi. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut på Katalin på kvällen. Eller rättare sagt, vi hade bestämt att vi skulle ut och äta men jag visste inte vart. Annelie och Janet hade berättat att vi skulle gå ut och fira i efterskott att jag tagit min examen. Det blev en hellyckad kväll! Helt otroligt god mat och dryck, kan verkligen varmt rekommendera detta. Det var verkligen hur gott som helst! Var helt underbart att vara ute med "bästisarna" och äta och prata och ha det supertrevligt. Kände mig så underbart bortskämd som dessutom blev bjuden på hela kalaset.

Vi insåg mot kvällen att det inte skulle bli särskilt sent, för vid 22.30-tiden insåg vi att vi var alldeles för trötta för att vara ute längre. Ha ha, tre små pensionärer? När vi kom hem till mig så låg alla tre utslagna i vardagsrummet och halvsov. Humor! Men så är alla tre hard working girls också, och var väldigt trötta efter en intensiv arbetsvecka. Så det kan gå.

Resten av helgen har gått i lugnets tecken. Har gått omkring och grejat lite här hemma, tagit det riktigt lugnt, gått ut och matat fåglar nere vid ån, pysslat och litet annat. Har bla pysslat ihop ännu en babymobil, fast denna gången med änglar. Denna har jag kommit på helt själv och känner mig riktigt nöjd med den (inget kort denna gången). Den får väl sparas till när någon kompis får barn eller något.

Lägger in en bild på den väldigt vackra stenen jag fick av tjejerna innan vi gick ut. Så mysig!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com