tisdag 20 maj 2008

Träsmak.



Idag har jag suttit och skrivit på uppsatsen som en liten dåre. Ibland infinner sig känslan av att det inte händer något trots att jag skriver och skriver. Men jag tror att det kommer bli mer överskådligt när jag och Jenny sätter oss och pusslar ihop rätt rubrik med rätt text. Nu har en viss träsmak (kanske gran?) börjat infinna sig i baken, så nu måste jag ta en paus.

Sent igår kväll bråkade jag med kameran för att få till den rätta inställningen med skärpa. Har märkt att örhängen är speciellt krångliga att lyckas ta bra kort på. Stackars älskling fick sig en dos ilska när jag inte lyckades med skärpan och blev otålig. Jag skällde och tyckte att han kunde väl hjälpa mig, han som är så van med kameror. Mycket riktigt, det tog väl hela 25 sekunder för honom att klura ut hur man skulle göra. Typiskt! Men tur för mig att han är så snäll och hjälpsam. På femte försöket vid 23-tiden så kände jag efter vilt experimenterande med avstånd och annat att bättre än så här blir det nog inte. Det här är så långt som mitt amatörfotande sträcker sig. Ganska nöjd ändå.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com