lördag 10 maj 2008

Glass, glass i stora lass!

Har precis avnjutit en fantastiskt god lunch/middag med mina två fantastiska vänner Michel och Janet. Det blev riktigt lyxigt. Just när magen hade börjat kurra och jag satt och skrev på uppsatsen, plingade Michel på dörren och undrade om inte han kunde få laga lunch åt oss två och Janet. Eftersom jag inte tycker att laga mat så var det ett alldeles underbart erbjudande. Efter en halvtimme dök både Janet och Michel upp och matlagningen var i full gång. Vi har bestämt oss för att gå ut och äta och dricka gott ikväll igen, och det ska bli hemskt roligt! Vi har pratat om det så länge, men inte lyckats hitta en kväll som passat alla tre. Det lutar åt att det får bli en riktigt härlig kall jordgubbsdaqurie, mumma! Under lunch/middagen satt vi och spånade kring olika affärsidéer (kanske låter lite torrt och tråkigt, men tro mig, det var det inte), det var riktigt roligt! Det blir så många roliga idéer när tre kreativa människor spånar. Till efterrätt blev det hallonsorbé (den jag handlade igår) och minimagnum. Gott med kall glass i den milt uttryckt varma lägenheten.

Igår kväll blev det helt enligt planerna en del Photoshoppande, när min goda vän förklarade blev det inte så svårt att förstå. Däremot till mitt stora förtret så måste jag fota om ungefär hälften av alla bilderna jag tagit, då alla bilder måste vara i samma format. Bläh! Men, men, det kunde varit värre, det handlar om 20-30 st bilder. Får vara glad över att det inte gällde hundratals! Här är ett exempel på hur en av de lyckade bilderna blev.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com