onsdag 28 maj 2008

I´m back!



Som märkts på bloggen så har jag inte hunnit blogga något på några dagar, jag hann helt enkelt inte =( Livet har de senaste dagarna enbart bestått av uppsatsskrivande då deadline var i måndags (på min födelsedag!). Vi hann inte bli färdiga trots det frenetiska skrivandet, så vi ser fram emot en enorm komplettering nästa vecka. Inte kul! Men som fågel fenix så kommer vi resa oss ur uppsatsaskan och fixa till den så att den blir tipptopp!

Ja, min födelsedag kom lite i kläm i måndags, men jag blev ordentligt firad efter mycket om och men i allafall. När väl uppsatsen var inskickad och alla de praktiska spörsmålen kring detta var ordnade så tycke älskling att jag skulle gå och lägga mig så att han kunde gratta mig på sängen med presenter och sång (som han brukar göra). Så efter en dusch så kröp jag ner, efter en liten stund kom han med en stor hög paket (jag älskar presenter!), ett ljus och sjöng för mig. Sedan var det ett härligt paket öppnande! Jag fick bland annat det rosa uppläggningsfatet på fot som jag bloggade om sist, och ett annat fantastiskt vitt uppläggningsfat (tårtan står på det fatet), örhängen och ett litet miniminifågelbad som jag tänker plantera något i.

Av mina två störtsköna goa väninnor Janet och Annelie fick jag en stor glasburk fullproppad med härligheter. Så rolig och kul idé! Av mysige Michel och rolige tokige Fabian fick jag underbara scrapbookinggrejer. Sedan kom det rolig födelsedagspost från vännen Jenny (du är så söt!), min supergoa mysiga farmor hade skickat kort och slant, även min härliga mormor hade skickat kort och slant! Sedan ringde telefonen nästan hela eftermiddagen och kvällen, och sms:en avlöste varandra. Skulle nästan kunnat tro att jag fyllde jämt med alla underbara människor som kom ihåg att höra av sig. Mamma och pappa och syster och hennes fästman och mina svärföräldrar kommer att presenta till examenshelgen (om 1,5 vecka), så jag har ännu mera roligheter att se fram emot. Hihihi!

Ja, då är jag 28 år då. Det känns riktigt bra! Jag har bestämt mig för att behålla min kanske något barnsliga glädje för att fylla år så länge jag lever.

1 kommentar:

Anonym sa...

Behåll denna din barnsliga glädje för födelsedagar, Mia Fia. Det tänker jag också göra. Men jag måste varna dig för att det ÄR roligare att fylla 28 än 31. Av någon underlig anledning. Don´t ask me why. En annan underbar glädje: fira bröllopsjubileum med maken!!!! Det måsssste ju bara bli bättre med åren, eftersom man blir så himla stolt att man klarar av livets små perser tillsammans. Fem år firar vi i år. Ni? Födelsedagskram i a f - igen. Jag tror jag skrev nåt på Facebook. Kram i alla fall, fina du.

 
Blogger design by suckmylolly.com