fredag 16 maj 2008

Tillfällig utmattning?

Igår blev det något vakuumliknande i uppsatsskrivandet, satt mest och stirrade på bokhögarna som behöver ses över. Sedan ägnade jag mig åt att surfa runt på pärlhemsidor och drömma om alla stora beställningar på pärlor jag skulle vilja göra. På eftermiddagen gick jag med älskling på stan då han ville att jag skulle visa vad jag önskar mig till födelsedagen och i examenspresent, han är för söt!

Idag hade jag och Jenny bestämt att vi skulle vara hemma hos mig och arbeta som flitiga små bin med uppsatsen, och flitiga har vi varit! Dessvärre inte med uppsatsen....utan med att surfa på pärlhemsidor (ja, igen!). Vi satt och dregglade över alla härliga pärlor och gjorde sambeställningar. Det var hur kul som helst och vi förlorade oss totalt i detta. Ska bli så enormt roligt när posten börjar droppa in! Värre är det med att vi knappt fick något uppsatsarbete utfört, men det tar vi igen desto mer i morgon på var sina håll och över telefon! Nu blir det verkligen att lägga in super-över-växel denna sista vecka - puh!

Någonstans i detta måste jag klämma in en beställning jag fått på två par örhängen som jag fick igår. Jag blev så otroligt glad när min älsklings syster Malin ringde, och dels ville beställa ett par örhängen till sig själv och dels beställa ett par på önskan av en kollega, som sett ett annat par som Malin tidigare beställt från mig. Helt underbart! Så kärt besvär så det inte ens kan kallas besvär.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com