måndag 30 mars 2009

Ljusare tider!

Vad härligt det är att ställa om klockan och få ljusare längre tid in på kvällen! Har haft ganska många solglimtar också förra veckan och den här veckan, och snön nere på gräsmattorna är så gott som borta. Underbart! Har sett krokus på fler ställen nu, så våren är på gång även om det blir lite bakslag ibland i vädret.

Ringde till FK idag igen för att dubbelkolla det där med föräldrapenningen som jag pratat tidigare om, och nu pratade jag men en annan handläggare än sist och fick så gott som exakt samma inf som sist - SKÖNT! Så då verkar det som att jag får bra/hyfsad föräldrapenning, vilken lättnad.

I fredags ringde jag till chefen för att berätta att jag planerar att börja jobba igen fr o m 1 april, fast till att börja med på halvtid. Han sa att jag var välkommen tillbaka och det kändes bra. Är så klart lite nervös över att börja jobba igen, dels pga måendet inte är på topp och dels för att jag inte jobbat på 3.5 månader nu. Men det ska säkert gå bra. Känns skönt att börja med halvtid, blir inte riktigt lika stressande som det hade varit om jag skulle ha kört igång på 100% på en gång.

Nu den senaste tiden har jag inte mått så farligt illa och det känns hoppfullt. Det är verkligen på tiden att illamåendet börjar fejda nu, på onsdag börjar ju faktiskt v21 i graviditeten! Men, men, det är bara att vänta och se hur länge det dröjer innan det sista av äcklet ger sig...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com