onsdag 1 april 2009

Inget aprilskämt

Idag var första dagen tillbaka på jobbet! Har inte varit där på 3.5 månad, så det kändes både roligt och lite skrämmande att komma tillbaka. Blev verkligen varmt mottagen, så det kändes härligt! Kunde också ta det ganska lugnt under dagen, vilket behövdes, för att börja gå igenom lite av allt jag behöver uppdatera mig på. Känns väldigt bra att ha valt att starta på 50%, för jag var helt väck den sista halvtimmen trots att jag bara var där halvdag. Så trött!!! Men tror att det ska gå bra. Gäller bara att komma in i allt igen, upptäckte att jag glömt en massa saker vilket känns lite stressande. Men det kommer nog tillbaka bara jag får komma igång ordentligt. Om inte så har jag ju några riktigt snälla kollegor som är så hjälpsamma. Försöker mitt bästa att inte stressa upp mig. Jag sov inte så bra till idag, vaknade vid 06 i morse och kunde inte somna om. Men det var lika så bra, då kunde jag ta det riktigt lugnt med morgonproceduren! Behövde inte stressa något alls. Det blir spännande med telefontiden imorgon, eftersom jag inte hunnit uppdatera mig på mina klienter ännu. Men det brukar ju gå att lösa. Det jag inte gillade idag var att de förändrat (uppdaterat) datasystemet, så det såg inte alls ut som innan sjukskrivningen. Jag är alldeles för mycket vanemänniska för att uppskatta sådant. Men det ska nog ge sig med det också, jag lärde mig ju förra systemet så detta borde inte vara värre. Allt är ju inte förändrat.

Åh vad jag njuter av vårsolen och vårvärmen. På vägen hem idag blev det alldeles för varmt med alla kläder, så jag blev tvungen att öppna jackan. Underbart! Hoppas det inte kommer fler bakslag nu, vädermässigt.
Kan knappt fatta att det nästan är påsk nu, men det ser jag fram emot. Älsklings lillebror och hans flickvän kommer hem till Sverige en sväng och det ska bli så roligt att få träffa dem! Ska även bli roligt att få träffa älsklings föräldrar och hans ena syster med familj. I nyår var jag ju inte, vad ska man säga, så social mitt i allt illamående och elände. Så det blir underbart att få träffas under normalare omständigheter nu. Lite extra kul blir det ju att vi allihopa ska upp till fjällstugan och umgås. Jag kommer ju av förklarliga skäl inte åka skidor eller så, men jag planerar att sitta i vårsolen vid husväggen med en termos med choklad och sola lite och mysa. Härligt härligt!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com