onsdag 8 april 2009

Glad Påsk!


Ja, då var påsken här! Om en stund kommer älsklings lillebror och hans flickvän hem till oss. Ska bli så roligt! Dels för att det var så länge sedan vi träffade lillebror, och dels för att vi aldrig tidigare träffat hans flickvän. Hon kommer från Mexico, så det blir mycket engelska under helgen. Ska bli jättekul att lära känna henne bättre!

Imorgon efter jobbet drar vi fyra till fjälls! Ska fira påsken med största delen av älsklings familj uppe i deras fjällstuga. Det ska bli härligt. Vacker natur, förhoppningsvis vackert väder, god mat och gott sällskap. Denna gången kommer jag kunna njuta av sällskapet, till skillnad från i julas när jag bara mådde pyton och usch.

Har nu jobbat 50% sedan första april och det har fungerat. Har varit jobbigt, men jag har iallafall klarat av det. Efter påsk kör jag 75%, och jag hoppas det inte blir för mycket. Känns skönt att kollegorna varit så gulliga ( iallafall de som är mina favvisar).

Igår köpte jag och älskling barnvagn! Har ju bevakat blocket.se som en tok senaste månaden och lyckats missa varenda gång det kommit ut en barnvagn som matchat det jag vill ha. De säljs så vansinnigt fort! De jag ringt på tidigare har varit väck bara nån timme efter att annonsen kommit ut. Så retligt! Men igår var det vår tur minsann! Jag gjorde en snabb koll precis när jag skulle gå på lunch igår, och då hade det kommit ut en Emmaljunga citycross som jag ville ha. Jag upptäckte annonsen mindre än en halvtimme efter att den lagts ut, och lyckades vara först med att ringa försäljaren! Så vi bestämde tid och vi åkte dit igår kväll, och kom hem med vår egna barnvagn. Så skönt att ha det ordnat. Även om det är 4 månader kvar till beräknad förlossning så känner jag ett starkt behov att ha fixat vissa saker i god tid. Som tex barnvagn. Barnvagnen är svart med grågrönbruna detaljer och väldigt fräsch. Den är av årsmodell 2008. Gottgott!

Hittade denna lilla söta kyckling när jag googlade på påskkycklingar, dessvärre missade jag var den kommer ifrån! Så om någon tar illa upp av att jag lånat den ber jag om ursäkt.

Glad påsk!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com