tisdag 10 mars 2009

Vi har sett ett mirakel!



Det blev en fantastisk och omvälvande upplevelse på ultraljudsundersökningen igår. Vi var så förväntansfulla, nervösa och älskling var till och med lite skakis. Vi kom dit och hade först lite problem med att hitta rätt, men vi kom fram i precis rätt tid. Sköterskan som utförde undersökningen var jättetrevlig. När jag lagt mig på britsen och första bilden kom upp så kändes det nästan som en stöt i kroppen. Det var så otroligt att få se den lilla! Under hela undersökningen var hon så livlig och for omkring inne i magen, gjorde kullerbyttor och vevade på. Så söööt! Vi fick bara en titt på ansiktet för hon ville inte visa det så mycket. Men det var underbart att få se. Hon smackade med läpparna och sprätte med fingrarna framför ansiktet. Så gulligt så det inte var klokt. det var så fascinerande att se den lilla människan. Ryggraden låg som en band av pärlor, och de små armarna och benen viftade. Det var verkligen en häftig upplevelse och inte som något annat jag någonsin varit med om. Av nån anledning tyckte jag att det var som mest rörande när sköterskan zoomade in det lilla hjärtat som slog...
Jag var ju nervös för att de kanske inte skulle vilja berätta vilket kön det var, men det var inga som helst problem. Sköterskan visade och sa att träffsäkerheten på att gissa rätt är 80% när det gäller tjejer och 95% nr det gäller pojkar. Så nu vet vi med 80% säkerhet att det blir en tjej! Så vitt man kan avgöra på en ultraljudsundersökning så sa sköterskan att allt såg helt normalt ut, det kändes ju så klart skönt.
Vi fick med oss fyra ultraljudsbilder hem. Det enda lite tråkiga med hela undersökningen att bilderna inte var så bra, men sköterskan var inte så van så vi tror att det berodde på det. Men det är ingen katastrof. Hade bara varit så roligt om hon passat på och tagit bilder under "highlightsen" under undersökningen.
Förlossningsdatumet är fastslaget till den 12 augusti, så jag och älskling gissade mest rätt. Så nu återstår det bara att se om hon kommer på utsatt tid, om hon har bråttom och kommer tidigare eller om hon låter vänta på sig lite extra.
Har suttit på förmiddagen idag och tittat på kläder m.m. på Tradera, hittade väldigt mycket sött vill jag lova. Kunde inte hålla mig när jag hittade ett par supersöta små skor. Så de kommer med posten om några dagar. Då blir det foto! Oh my God, jag känner att köpgalningen börjar vakna i mig...
Har känt mig så glad efter undersökningen. Känns som man har fått mer koppling till barnet nu när vi fått se henne och fått veta att det blir en liten prinsessa. Nu är det inte bara "barnet", utan nu är det en "hon". Känns lite mer verkligt nu.

(Bilderna kommer från www.systerlycklig.se)

1 kommentar:

Jenny Oak Fae sa...

Vad kul att du hittade till min blogg!

: )

Möblerna är från en auktionsfirma i Kristianstad.

KRAM, Jenny

 
Blogger design by suckmylolly.com