fredag 20 mars 2009

Bildbevis.



Fick med mig kameran när jag tog en promenad häromdagen och gick tillbaka till huset där jag såg snödroppar och krokus. Folk so gick förbi undrade nog vad jag sysslade med när jag stod och sträckte mig över ett staket och tog bilder i rabatten. Men, men, nu har jag iallafall bildbevis på de små skönheterna.

Igår under en stund av inte allt för påträngande illamående knåpade jag ihop detta armband. Blev rätt nöjd faktiskt. Kan tycka att lampworkpärlor ibland kan vara lite svåra att göra något snyggt av, men denna gången gick det bra!

Igår var jag som sagt iväg på den så kallade Mitträffen för kvinnor ungefär i mitten av sina graviditeter. Totalt var vi väl ca 20 st och de flesta var förstföderskor. Barnmorskan som pratade med oss och informerade om sådant som de flesta kvinnor är med om under en graviditet var väldigt trevlig. Det kom också en sjukgymnast och en dietist och informerade. Mötet kan väl sammanfattas med att 85-90% av infon handlade om saker som iallafall jag uppfattar som negativa. Så det var inte direkt ett peppande och upplyftande möte. Sådant som är väldigt vanligt under en graviditet är då; halsbränna, magbesvär till följd av järntabletterna man måste äta, hemorojder, bäcken- och ryggsmärtor (foglossningar), huvudvärk, övertrötthet, illamående (you think!?), svullna ben, humörsvängningar, urinvägsinfektion, allmänt ont i magen till följd av expansionen osv., osv. Fy vale. Får väl se vad man själv drabbas av, hppas att jag åtminstone slipper några av dessa. Tycker att jag haft så det räcker. Klarade mig dock från att strypa någon trots att jag var ensam om att ha haft så jobbigt med illamåendet. Fantastiskt. Känner mig smått förundrad över att människorasen inte dött ut vid det här laget, med tanke på vad kvinnor måste utstå för att sätta barn till världen.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com