fredag 7 augusti 2009

Väntan & förberedelse.




Ja, inte skulle man kunna tro att min förlossning är beräknad till mindre än en vecka så som jag håller på. I helgen som var blev köket färdigtapetserat, vilket jag gjorde mer än hälften själv (!). Jag som aldrig tapetserat själv tidigare och defenitivt inte en tapet med mönster. Men det gick rätt bra med något undantag, som älskling hjälpte till att lösa. Vi är båda toknöjda med tapeten och köket har verkligen fått en annan karaktär sedan den nya tapeten kom upp. Mycket mer inbjudande och trivsamt! Innan kändes köket mer som en kallt hål pga av väggfärgen som inte innehöll minsta lilla värme. Nu består funderingarna i vad man ska välja för gardintyg! Jag har ingen bild framför mig av vilket tyg jag vill ha, så jag känner mig lite rådvill. Älskling hade inte heller något förslag när jag frågade...hmm...ska man köra på något med mönster eller ska det vara enfärgat? Vilken färg ska man välja? Hmm...Själva modellen på gardin tror jag att jag har klart för mig iallafall, alltid något!

Jag har nästan målat färdigt vårt sovrum också, det är bara en vägg kvar nu innan den hiskeliga mentholblå färgen är borta. Verkligen förändring kan man säga. Innan gav sovrumsväggarna ingen ro över huvudtaget, men nu...ja...vilken förändring! Den ljusgrå tonen är på något märkligt vis rätt varm för att vara en grå färg. Den stora utmaningen med sovrummet är dels att komma på vilken gardin och vilket gardintyg vi ska ha och väggtexten som jag ska texta och måla på frihand. He he, det sistnämnda kan bli intressant. Vi har iallafall bilden klar över vilka sängbord och sänglampor vi ska ha - IKEA here we come! Egentligen skulle vi vilja ha en snygg fondtapet i sovrummet, MEN eftersom jag har benägenheten att fastna för Sanberg, Sanderson, Colefax&Fowler och Cole&Son så blir det ingen fondtapet i nuläget. En rulle av dessa kostar ju mellan 500-830kr! Givetvis behövs två rullar för fondväggen, och de pengarna vill vi inte lägga eftersom vi får bekosta tapetseringen själva och dels inte rår om lägenheten. Hade vi gjort det hade det inte varit något att fundera på.

Idag var vi på sista ordinarie träffen på MVC. Onsdag är det beräknad b-day, men om det drar ut på tiden (vilket det tydligen väldigt ofta gör) så får vi extraträffar med barnmorskan. Iiih, känns väldigt nervöst och ganska ångestfyllt det här med förlossningen. Vill bara få det överstökat och helst vill jag inte vara med alls, men det går ju inte att välja. Så det är väl till att stålsätta sig och försöka inte få allt för mycket panik när det hela går av stapeln. Ryyys...Ja, det som inte dödar det härdar sägs det ju. Vi får väl se.

Har tvättat det mesta avbäbiskläderna och andra tygsaker. Ska ta tag i att klippa till madrassen till spjälsängen, visade sig vara för stor! Lite otippat för att vara IKEA faktiskt. Deras möbler och tillbehör brukar ju vara anpassade till varandra. Men inte denna gången...Så kan det gå.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com