lördag 22 augusti 2009

Evighetsfasen.








Jag tycker att den här sk latensfasen som jag nu varit inne i under 2.5 dygn borde byta namn till: evighetsfasen. Det är ju hur segt som helst att ha värkar under så lång tid som hoppar mellan 5-10 minuter. Har även denna natt sovit dåligt och varit tvungen att gå på toa säkert 5-7 ggr. Värkarna har varit kraftigare också. Sedan i morse har det fortsatt i 5-10 minuters intervaller i värkarna och jag känner att jag blir mer och mer frustrerad på detta förlopp. Eller brist på förlopp? Pratade med BB i morse och barnmorskan tyckte att jag skulle åka in ikväll och sova på BB med medicinsk hjälp. Känns rätt jobbigt även om det behövs. Min stora skräck i livet är sjukhusrelaterad, så jag hade ju trott att jag inte skulle behöva åka in i annat ärende än förlossning i det här skedet. Känns ju skit att åka in och (förhoppningsvis) sova och sedan få åka hem igen. Hur länge kan en sådan här latensfas pågå egentligen?

I vår nya lägenhet känns det så roligt att hålla på och greja. Vår hyresvärd har ja sagt att vi får måla/tapetsera som vi vill och det känns underbart. Förra stället vi bodde på körde ju rena rama farciststilen, fick inte ens sätta en skruv i väggen för att hänga upp tavlor. Nehej, de skulle fästas med snöre/lina i speciella takkrokar från listerna uppe vid taket. Så i den nya lägenheten känns det som att inredningsådran har hamnat på grönbete! Köket blev ju så himla fint efter tapetseringen och sovrummet med efter ommålningen. Köksgardinen är löst nu och vi har en ungefärlig plan för sovrumsgardiner nu också! Har dock inte skaffat sovrumsgardinen ännu.
Vi ville ju ha ett gammalt fint köksbord istället för det trista bordet vi haft, och för några veckor sedan så fick vi älsklings mormor och morfars gamla köksbord som älsklings syster hade och inte använde. Det passar kanonbra i vårt kök! Vi känner oss helnöjda med det och den ruffa träskivan ger värme till köket. Vi är på jakt efter en liten charmig kökssoffa också och två fina pinnstolar, men det visade sig vara lurigare än vi trodde! Soffan får inte vara längre än 1.50m och sådana finns det inte gott om härikring. Hittade en som skulle ha passat perfekt på Tradera, men säljaren ville inte skicka den med bussgods. Surt! Så vi får försöka ha tålamod och leta vidare. När vi väl hittar den kommer det bara bli ännu finare i köket. Härligt!Men så var det ju det där med tålamod...

Tittade på Åhléns hemsida och hittade som vanligt flera trevligheter. Kuddarna skulle kunna fungera utmärkt i den kommande (!) kökssoffan i köket. Hittade de supersöta kopparna också, som jag verkligen skulle vilja ha (även tallrikarna) och ett gäng fina sängkläder till sovrummet. Tänk att det är så enkelt att hitta saker som man vill ha!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com