fredag 21 augusti 2009

+9 dagar


Den här lilla i magen är då sannerligen envis! Nu har det gått 9 dagar över tiden. Har dock sedan igår haft en del värkar och trodde nog att det skulle bära av till BB i natt, men icke sa nicke. Har sovit som en kratta, som det så fint heter, och funderar på hur förloppet kommer fortsätta. Hoppas att det inte blir ännu en till seg resultatlös natt. Kom igen!

Vår hyresvärd har en bokhylla i trapphuset där hon lagt ut en massa nummer av inredningstidningar. Hittade den här underbara ljusslingan med barbapappor i en av tidningarna och kände genast att jag skulle vilja ha en sådan till bäbis. Men det får vänta, är fattigare än en kyrkråtta just nu.

Anmälde föräldrapenning i måndags, och den tar nog ett tag innan vi ser röken av med handläggningstid osv. Sedan har jag ju ansökt hos alfakassan om grundersättning (fr o m 1 juni), och de har i särklass den mest ohumana och monstruösa väntetiden jag någonsin hört talas om; 15 veckor!!! Tyckte det var tillräckligt illa när jag tidigare i somras ringde och pratade med dem och de då sa att det var 12 veckors väntetid. När jag ringde igen för ca 2 veckor sedan hade väntetiden VÄXT till 15 veckor. Det är ju fullständig galenskap. Hur jobbar de egentligen? Eftersom de inte gör något åt situationen måste det ju innebära att ledningen på alfakassan inbillar sig att folk har sparade pengar som reserv och kan leva på det i ca 4 månader. Sinnessjukt är vad det är. Visst fattar jag att det måste finnas handläggningstid, men den måste ju också vara rimlig.

Nu ska vi strax iväg till MVC på överburenhetskontroll. Får se vad barnmorskan säger. Vi hade egentligen en tid igår men älskling och jag lyckades försova oss! Älsklings väckarklocka ringde inte. När jag senare pratade med barnmorskan igår skrattade hon och sa att hon trodde att vi hamnat på BB och att det var därför vi inte kom. Men så var det alltså inte.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com