tisdag 18 augusti 2009

Kom loss nu då!

Nu har det gått 6 dagar över tiden. Börjar känna mig less eftersom bäbis har de 4 senaste dagarna varit vildare än vanligt och gör illa mig rätt mycket. Bökandet och spjärnandet gör direkt ont. Nu är hon ju större och starkare, så hon kan uppenbarligen ta i mer. Aj! säger jag bara. Om det hela inte kör igång av sig självt har vi två veckor till av sådant...puh!

Väggdekorationstexten blev rätt bra tycker jag, men jag tror jag ska göra en liten korrigering innan den får betraktas som helt färdig. Gillar inte helt hur en av bokstäverna blev.

Nu har jag löst gardinfrågan i köket! Kunde använda tyget från en gammal gardin som jag sydde om och håller nu på att brodera på den. Lite snirkel och sedan tänkte jag mig något monogramaktigt ovanför snirkligheten; H.E.M. tänkte jag. Det blir i dubbel bemärkelse, våra initialer (bäbis kommer med största sannolikhet heta något på E oavsett om det skulle bli en pojke trots att vi tror att det är en flicka). Känns som köksgardinen kommer bli rätt bra!

Den 20 augusti har det utlovats att nya Panduro Hobbykatalogen ska komma, den ser jag verkligen fram emot. Hoppas datumet stämmer! Alltid lika roligt när katalogen kommer, då man får sitta och frossa i allt pyssel man vill ha. Dessutom tycker jag det är så roligt att göra "lådsas-shopping-lista" på allt jag skulle vilja ha i katalogen. Alltid finns det något att roa sig åt!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com