torsdag 13 augusti 2009

Övertid.








Igår var det beräknade förlossningsdatumet, men bäbis bestämde sig för att vänta. Så nu tillhör vi de 97% som inte föder på utsatt datum helt enkelt. Vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Blir det en liten tjej som vi tror så blir det en Elvira, skulle de bli en pojke har vi två namn på lut. Men de kommer vi att hemlighålla tror jag. Med tanke på att övriga familjen inte är färdiga med barnafödande och att älsklings ena syster väntar barn i januari, så kan det vara klokt att inte säga så mycket. Man kan ju inte hålla på att boka en massa namn. Så det får räcka med ett så länge!

Min pappa sms:ade ett så rart sms tidigare idag, han skrev: "Kommer inte bäbis snart?, morfar väntar. Kram" Många undrar om det händer något och jag kan bara hålla med i undringarna. Tänker hela tiden på förlossningen fastän jag försöker att inte göra det (paradox!). Så fort det kommer någon förvärk så funderar jag genast på om det är nu det sätter igång. Lite anspänning kan man säga. Har fått för mig att hon kommer ut innan söndag, men man kan ju aldrig veta.

Har pysslat lite med spjälsängen och dekorerat både på och ovanför den. Det är så roligt att pyssla till det för den lilla som är på väg. Mina älskade Tilda-böcker har inspiration så det räcker och blir över och det är därifrån idéerna till hjärtana kommer samt typsnittet på handstilen på spjälsängen. Helt underbart vad författarinnan till Tilda kan inspirera till tokmysiga saker i tyg. Förebilden till rosorna och lavendelvingarna kommer också från hennes böcker.

De underbara trådrullarna i trä som jag rullat upp band på hittade jag i juni på en loppis. Kändes som att hitta guld ungefär! Har letat rätt länge efter sådana, och vi snubblade in på en tillfällig loppis och när vi skulle gå råkade jag se ett band med dessa uppträdda på, som ett halsband av trådrullar. Kastade mig givetvis över detta och letade upp den som tog betalt för sakerna. Hade kunnat betala ganska bra för trådrullarna, så när damen sa att hela bandet med rullar kostade 1 kr (!) så kändes det som jag fick dem gratis. Härligt när man får ha vråltur någongång ibland! Vill ha många fler och gärna i större storlekar. Som syns på en del av dessa rullar så liknar de mer bollar än rullar eftersom de upprullade banden är så långa. Men det gör mig inget, de ser bulliga och mysiga ut så här.

Idag påbörjade jag äntligen väggtextdekorationen i sovrummet ovanför väggaveln. Det tog verkligen sin tid innan jag fick till ett typsnitt som kändes rätt. Ville ju ha ett typsnitt som var lite gammaldags handstil över och det visade sig svårare än jag trott. Men efter en massa skissande och googlande så tror jag att det blir bra. Ska fota när det är färdigt tänkte jag.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com