onsdag 29 juli 2009

I målar- & tapetserartagen!

Så som jag håller på här hemma skulle man nästan kunna tro att jag lever i nån sorts förnekelse av att jag är höggravid. Idag har jag krypit omkring på alla fyra med en kudde under knäna och målat golvlister, därefter var det upp på höga pallen för att måla i skarvarna mellan tak och vägg i köket. Och ja, jag är höggravid och har bara två veckor kvar till beräknad b-day...jag är nog lite galen. Men jag vill så gärna få väggarna färdiga innan vår lilla bäbis kommer ut och eftersom älskling jobbar heltid så kan jag inte låta bli liksom.

Igår for jag omkring och tvättade som en galning. Hela tvättstugan är smockfull av bäbiskkläder och spjälsängslakan m.m. Måste bara komma ihåg att hämta all tvätt innan övriga i huset ska tvätta!
Jag håller igång kan man säga. Det är inte förrän denna senaste veckan som jag börjar känna att det är lite jobbigt, har förvärkar (som det så fint heter) då och då. Sedan är väl inte aktivitet på golvnivå någon hit heller. Men det vore väl konstigt om det inte blev lite krångel de sista tre veckorna. Som tidigare konstaterat så följer jag ju verkligen inte det "vanliga" när det gäller mående m.m. under graviditet. Tex så pratar många om att den andra hälften av graviditeten brukar vara jobbigast. Så har det inte varit för mig, det var de första fyra månaderna som var vidriga och sedan har jag mått rätt bra med lite undantag. Skönt att inte hela graviditeten varit hemsk.

Jag har haft en sy-pyssel-frenesi senaste veckorna, ska ta och fota här någon dag och lägga ut bilderna på mina kreationer. Äntligen har jag fått färdigt det försenade lapptäcket till min goa systerdotter ( som hon skulle ha fått i julklapp!), så det ska skickas nu. Men först fotandet!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com