fredag 30 januari 2009

Har det vänt?


Senaste tre dagarna tycker jag att jag större delen av dagarna mått ganska hyfsat och kvällarna har inte varit riktigt så jobbiga som tidigare. Jag börjar mer och mer våga hoppas på att det faktiskt ska bara bli bättre och bättre nu. Meddelade jobbet idag att jag räknar med att komma på måndag, så jag håller tummarna för att allt kommer att gå bra. Känns lite läskigt och nervöst, med tanke på min låga aktivitet hittills och att köra igång med 100% jobb igen. Men jag hoppas på att det ska gå bra.

Bestämde mig idag för att gå med i a-kassan också, pratade med Akademikerförbundet SSR och fyllde i ansökan på webben. Vore ju skönt att vara lite garderad i framtiden om-ut-i-fall-att. Ångrar mig dock så här i efterhand att jag inte gick med redan då jag började jobba förra sommaren, för då skulle jag hinna vara med i ett år innan mammaledigheten. Men, men, nu blev det inte så och jag tror faktiskt att det löser sig ändå på ett eller annat sätt.

Köpte mina första "mammabyxor" idag, vilken skillnad! På senare tid har jag bara kunnat ha ett par av mina vanliga brallor. Inte så mycket pga av jag blivit så mycket större, utan mer för att det känns så obehagligt när linningar på byxor trycker mot magen. Hittade dessa på Polarna & Pyret. Inte vrålsnygga, men helt ok. Utbudet var milt sagt begränsat. De är iallfall jättesköna! Blev milt sagt förvånad över hur extremt lite mammakläder det finns på stan. De enda som hade något var PoP och H&M, och det var verkligen inte ett stort urval. Inte så att jag har tänkt att vrålshoppa, men till exempel så är det ju kul att ha lite mer än 3-4 olika byxvarianter att välja på. Ja, ja, får helt enkelt bege mig till den stora staden och spana. De borde definitivt ha mer affärer att välja på!

Det var så roligt att gå en sväng på stan med älskling idag. Har inte gått på stan sedan i början av december senast, så det kändes skoj att orka gå runt och kunna njuta av det. Det blev 2 timmar, och det var bra att vi gick hem sedan för jag var verkligen jättetrött.

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com