onsdag 7 januari 2009

Jul & nyår 2008 - vilken flopp.

Förra årets jul och nyår blev värsta floppen. Lika mycket som jag längtade efter att få vara ledig och ha kul och umgås med våra familjer, lika mycket vill jag bara stryka ett streck över det hela och glömma bort. Från den 15 december och i princip fram till nu har varit som en enda lång kräksjuka. Dessutom har jag de senaste dagarna varit riktigt brakförkyld. Så det är väl inte allt för svårt att räkna ut att jul och nyår blev kajko. Jag har bara legat i soffa eller säng och försökt låta bli att spy. Konstant illamående. Det har helt enkelt varit vidrigt. Känner mig så besviken eftersom det blev ett sådant antiklimax. Just nu vill jag bara eliminera allt julpynt och sopa undan varje spår av jul. Men inte ens det orkar jag nu, det är för tragiskt. Var hos doktorn idag, hon sjukskrev mig till mitten av nästa vecka. Hoppas innerligt att jag mår myyycket bättre tills dess. Tror dock att jag kan se i stjärnorna efter ersättning från fk, de anser ju att man inte kan bli sjukskriven på gravillamående. Måste vara karlar som bestämt den regeln, för de vet inte hur det är att må som jag har mått. Men i vilket fall är det skit samma, jag skulle i allafall inte kunna jobba nu så som jag mår. Bläää...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com