söndag 17 maj 2009

Snopet!


Jag tänkte idag ta kort på de senaste smyckena jag gjort men si de ville inte min kamera. Har misstänkt sedan ett tag att det har hänt något med den, för den beter sig riktigt mysko. Skit och pannkaka! Ska göra några försök till lite senare så får vi se om den kanske får någon revival eller något. Vore verkligen trist om den lagt av nu. Har i och för sig haft den i fyra år och jag vet inte hur lång livslängd en digitalkamera har, men jag har ju varit noggrann och försiktig med den så jag tycker väl att den inte borde paja nu. Men, men, det visar sig.

Igår var jag och älskling på stan i ett försök att hitta några fina festkläder till mig inför älsklings examen och prästvigning. Det visade sig inte vara helt lätt. Hitta något som dels känns festligt och fint och som går att klämma in en gravidmage i utan att se ut som ett tält - not so easy! Älskling gjorde verkligen tappra försök och var väldigt tålmodig. Han hittade några förslag varav ett fungerade ganska bra och var en fin klänning. Är inte helsåld på den, men den är iallafall fin. Trixet är nu att hitta någon fin kort kofta som fungerar ihop med den. Vi kammade igenom de flesta klädaffärerna utan någon större framgång. Inne på Kappahl hittade jag däremot en ljuvlig klänning i deras Vintage Collection, men eftersom det inte fanns rätt storlek är det svårt att veta om den skulle sitta bra. Vi ska dra iväg till ett shoppingcenter idag och jag håller alla tummar och tår för att den ska finnas i rätt storlek där. Blir dock lika frustrerad varje gång det gäller kläder sedan jag blev gravid, det är sanneligen inte enkelt att hitta något. Hoppas det blir bättre i Göteborg!

Älskling ville också igår att jag skulle visa saker i affärer som jag önskar mig i födelsedagspresent, så vi tog en sväng i några affärer. Han är verkligen världens sötaste som är noggrann med att kolla av vad jag helst vill ha, tycker att det är så gulligt. Inte för att jag är svår att vara till lags när det gäller presenter, blir faktiskt glad för det mesta. Tänker mer på detta att jag vet att en del (karlar?) inte bryr sig så mycket när det gäller att ge presenter till sin respektive, men det gör min älskling och det tycker jag är en fin egenskap hos honom.

Känns märkligt att det nu bara är åtta arbetsdagar kvar av mitt vik. Blandade känslor. Jag har ju trivts väldigt bra och tycker att jag har en jättebra chef (troligtvis den bästa jag haft någon gång faktiskt). Har dessutom haft några kollegor som verkligen varit gött att jobba med. Samtidigt är det skönt att få vara ledig (som alltid) och ta det lugnt. Speciellt med tanke på hur mitt mående och min hälsa varit under det senaste halvåret. Men det känns faktiskt lite sorgligt att sluta där, och det är första gången i hela mitt yrkesverksamma liv som jag känner så. En ny erfarenhet helt enkelt! Får väl åtminstone försöka att inte börja lipa vid avskeden min sista arbetsdag, kan nog bli lite svårt med tanke på att jag är ännu känsligare än vanligt nu när jag är gravid, ha ha.

Bilden jag lagt in idag har min fantastiska härliga vän Annelie tagit, hon är verkligen kanonduktig på att ta kort och det här är från två (?) somrar sedan när vi var en sväng till Sigtuna och blev invarderade av änder med ungar när vi skulle äta. Så söta!!!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com