lördag 30 maj 2009

Imorgon drar vårt flyttlass!





Ja, då var det sista dagen i vår gamla lägenhet då. Imorgon på morgonen har vi planerat att flyttlasset ska gå, hoppas på att komma iväg i en riktigt bra tid så idag gäller det att jobba på med det sista! Så skönt att de stora städningsgrejerna är gjorda nu; alla fönster är putsade, spis och ugn är rengjorda, kaklet på toan har fått sig en ordentlig skrubbning. Resten av städningen kan nog inte genomföras förrän alla grejer är väck ur lägenheten. Förutom några skåp förståss då, de kan jag torka ur idag. Är nog bara tre kvar att fixa. Märkligt att lämna den här stan så här efter 6 år...hmm...
Igår var jag ute med mina darlings och bästisar på Texas Longhorn, varför har jag inte varit där förrän nu?! Det var sååå gott och vi hade jättetrevligt! Kändes samtidigt lite sorgligt eftersom vi alla vet att vi inte kommer att kunna träffas så här nu när älskling och jag flyttar. Sorgligt! Men vi hade det ändå trevligt och jag fick en jättefin födelsedagspresent! Ett hänge från Björg som verkligen hit home så att säga. Så gulligt och budskapet kändes i hjärtat från mina goa härliga vänner (bilden är lånad från www.j-k.se).

Igår var sista arbetsdagen på mitt jobb. Kändes vemodigt och jag hoppades på att slippa bli för känslosam, men det höll inte. Chefen kom och hämtade mig vid kl 10-fikat och då var alla kollegor samlade i köket och det var dukat med jordgubbar, glass, kakor och tårta. De hade också ställt fram presenter. Chefen höll ett litet ta och när jag skulle säga några ord till mina kollegor så började så klart tårarna att rinna. Skönt nog var jag iallafall inte ensam om detta. Berättade att det kändes så märkligt att för första gången i mitt liv kändes det ledsamt att sluta på ett jobb eftersom jag trivts så bra där. Så är det verkligen! Förr har jag alltid känt mig befriad och jätteglad över att ha blivit fri från något tråkigt jobb och tyckt att det enbart varit skönt att lämna, men inte denna gången. I slutet av dagen gick jag runt och sa hej då till alla, och det gick bra så länge jag inte pratade med mina favoritkollegor. För när jag gjorde det blev det tårigt igen. Speciellt när jag och mina superfavvisar skulle säga hej då, då rann tårarna som vattenfall på oss. Hur ska jag någonsin lyckas hitta kollegor som K och P? Har aldrig haft så härliga kollegor som dem, som jag dels haft väldigt roligt med och dels kunnat rådgöra och fått hjälp av när jag inte vetat vad jag ska göra...Ja, det återstår att se.

I tisdags fyllde jag 29! Tycker ju att det är så roligt att fylla år och dagen blev verkligen inte någon besvikelse. Det började redan innan kl 08 på morgonen! Först ringde en av mina bästa vänner från Örebro och sjöng och grattade, hon hade skickat en jättefin present från Syster Lycklig per post också! Strax därefter ringde en olycklig älskling som tyckte att det var så hemskt att han glömt ställa väckarklockan, han brukar alltid väcka mig på födelsedag med sång och uppvaktning. Men jag sa att jag inte tyckte att det gjorde något. Inte när man kliver upp kl 6.30 på morgonen. Han sjöng för mig i telefon med härlig morgonröst och sa att han skulle fira mig ordentligt när jag kom hem. Så söt!
Under dagen kom det både grattis sms och telefonsamtal (skulle ju nästan kunnat tro att jag fyllde jämt med all uppvaktning!) och fem av mina närmre kollegor bjöd ut mig på lunch på jobbet. När jag kom hem var älskling hemlighetsfull och grejade inne i vardagsrummet. När jag till slut fick komma in hade han pyntat med ballonger och på vardagsrumsbordet stod en härlig bukett med liljekonvalj som doftade himelskt, ett kort, en jordgubbstårta som han bakat själv och en hög med paket! Vilken lycka! Han är så underbar min älskling!!!
Jag fick ett underbart silvrigt toppigt paraply från Lisbeth Dahl, ett jättefint stort M som är cement/zinkgrått, ett sött litet vitt trä X, ett silverfärgat smyckesställ från Lisbeth Dahl och en underbar liten äggkorg. Så underbart fina saker som ska bli en fröjd att ta fram i nya lägenheten!
Kära storasyster ringde och berättade att hon skickar med present med mamma och pappa när de kommer ner i mitten av juni, så jag har mer att se fram emot! Hon är så go min allra käraste syster.
Av mamma och pappa, svärföräldrarna, mormor och farmor fick jag pengar! Det passar perfekt eftersom jag är på jakt efter något fint gammalt skrivbord till pysselrummet. Jag vet ju vad jag letar efter, frågan är väl bara hur snabbt jag kommer att hitta det.

Den där deppdagen jag hade för ett tag sedan, ja, jag blir inte klok på mina ögon! Trodde ju att ögoninflammationen tagit om, men nu vet jag inte vad jag ska tro. Det grodde ju aldrig igen så där
äckligt som vid första svängen, men samtidigt tycker jag att ögonen inte är riktigt som vanligt. Tycker att jag har mer grejs i ögonvråna än tidigare på mornarna och det gör mig konfunderad. Men å andra sidan så blir de inte värre och värre som jag förväntade mig förra helgen utan har varit som de är nu i över en vecka, hmm...Kanske får välja att tro att den är väck nu och att jag inte har något att bekymra mig över nu. Låter som en bra plan!

Ja, nu kommer det nog dröja ett tag innan jag kan blogga igen. Vi måste ju skaffa något bredbandsgrejs i nya lägenheten och det kanske tar ett tag. Så därför fick detta inlägg bli extra långt istället.

1 kommentar:

Annelie sa...

Hej älskade vän.
Sitter framför datorn och tittar lite. Hamnade på en hemsida som kanske faller dig lite i smaken: http://alvashus1.e-butik.se/
Ha det gott.
Kram/A

 
Blogger design by suckmylolly.com