lördag 23 maj 2009

Deppo.

Sitter i mörkret och bloggar och det enda ljuset över tangentbordet är det som dataskärmen ger. Lyssnar på lite melankolisk Bill Evans musik. Den här dagen har känts som en riktig deppardag. Upptäckte till stor besvikelse i morse att jag med största sannolikhet har fått tillbaka ögoninflammationsäcklet. Blev jätteledsen. Hade ju verkligen njutit av att kunna använda linser igen och faktiskt se bra, men idag tordes jag inte ha dem så jag har gått runt i mina apfula glasögon som jag vantrivs i och sett världen genom ett sudd igen. Blä! Känns lite tröstlöst att jag samlar på sjukdomar och krämpor. Förkylningseländet som började i påskas är inte borta, hostan jag fick i början på sista veckan i april är fortfarande kvar (om än i mildare form), det pajade revbenet är fortfarande ont och ögoninflammationen jag fick i valborg håller på att varva om av allt att döma. Mina ögon såg väldigt suspekta ut i morse med mer gegg än normalt. Ska jag aldrig få bli av med något i sjukdomsväg?! Har dessutom igår och idag känt av illamåendet i omgångar, suuuck. Vad ska jag göra??? Kan jag inte få bli frisk nu...please!

Älskling var så fantastiskt duktig igår, han putsade våra fönster. Kanske inte låter som någon större grej, men betänk då att varje fönster i vår lägenhet har tre glas. Det vill säga 6 sidor att putsa på varje fönster vilket i vår lägenhet innebär 48 fönstersidor! Dessutom har vi stora perspektivfönster, så det är ett riktigt hästjobb att utföra. Hade ju tänk att jag skulle ta hand om detta, men mitt högra skitrevben satt helt stopp för det. Så älskling fick göra det uppdraget och han gjorde det med bravur! Våra fönsterrutor är så klara och utsikten så skarp att det i början nästan kändes som att vi inte hade något glas isatt i fönstren. Helt otroligt vilken skillnad det kan bli. Nu ser vi omvärlden med förnyad skärpa kan man säga.

Ja, då var det snart dags för sista arbetsveckan. Fem helarbetsdagar...funderar lite smått på vad jag ska fylla dem med i och med att jag inte kommer att ha några nya ärenden att jobba med. Har ett nybesök inplanerat på torsdag vilket förmodligen också blir mitt sista om inget oförutsett inträffar. Jag ska gå igenom de klienter jag har kvar och " städa" i ordning sådant som kan underlätta för den kollega som ska ta över dem och fixa lite annat smått och gott. Förhoppningsvis tar det mer tid än jag tror, jag gillar verkligen inte att känna att jag har för lite att göra (i och för sig inte för mycket heller) på jobbet. Tiden går för sakta då. Det är min tur att ha hand om köksveckan, så jag får väl fylla tomrum med att hålla extra ordning i köket. Som torsdagsfika tänkte jag eventuellt ta med tårta, måste bara komma ihåg att beställa tårta hos konditoriet vid jobbet innan torsdag! För det fungerar inte att baka hemma nu när vi har packat ner så mycket av våra köksgrejer. Hade nog varit svårt att lyckas frakta dem till jobbet också, så konditoriet blir bra. Undra vilken sort jag ska beställa? Hmm...

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com