söndag 12 oktober 2008

Strålande.

Idag är det helt fantastiskt vacker ute, måste se till att gå ut på en promenad innan det vackra vädret försvinner. Jag älskar verkligen hösten med alla sprakande färger och dagarna med sol och klar luft ute. Tycker till och med om dagarna då det är regnigt och lite ruskigt ute, bara inte för många i en följd.

Var till tandläkaren igår (lör!) och var nog nästan lika rädd som förra gången, men detta besöket var ändå betydligt skonsammare. Det var mest otrevligt när tandläkaren tog bort tandstenen. Men jag var helt övertygad om att jag skulle ha flera hål som behövde lagas och annat elände som skulle kosta multum. Men till min stora förvåning hade jag inga hål! Trots att jag inte vart hos tandläkaren på 7-8 år. Det innebär att jag fortfarande aldrig har aft något hål i någon tand. Tack och lov för det! Jag är väldigt tacksam för det!!! Blev inte ett dyrt besök heller eftersom jag ska ta det där erbjudandet om att betala en fast månadsavgift. Med min tandstatus så tycker jag att jag borde hamna på det lägsta månadsbeloppet, men det visar sig. Tack vare det erbjudandet kostande inte besöket något, utan bara någon mindre kostnad för nått de gjorde. Har aldrig tidigare i vuxen ålder varit hos tandläkaren och bara betalat 120 kr för det. Trevligt det iallafall! Blev tvungen att fira det "lyckade" besöket med en sväng till Gränby köpcentrum tillsammans med Janet. Vi hade det väldigt trevligt och gjorde lite lyckosamma inköp.

Igår kväll hade jag, janet, Annelie och Malin en riktigt trevlig tjejkväll. Det var så länge sedan sist så det var verkligen på tiden! Vi gick och åt på en sushirestaurang. Vi var alla fyra trötta, vimsiga och skrattiga så sushirestaurangen visste nog inte vad de blivit drabbade av när vi kom dit. Servitören funderade nog på vad vi var för ena, för när vi skulle beställa ville jag inte ha något som innehöll fisk. Annelie ville inte ha något som innehöll skaldjur. Det var riktigt humoristiskt. Sedan hade vi väldigt roligt åt alla saker vi provsmakade, med diverse tillhörande uttryck för vår uppfattning om smakerna. Efteråt gick vi hem till mig och satt och pratade och trivdes.

Älskling jobbar idag, så jag går här hemma och pysslar och grejar. Har snart klarat av tvättiden. Funderar på att göra ett ryck med dammsugaren, men vi får väl se hur det blir med det. Kommer nog sitta med hemsidan lite. Janet min dataängel hjälpte mig igår för att få till det jag kört fast med, så nu ska jag förhoppningsvis kunna lägga ut den igen utan allt för stort besvär. Hoppas jag!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com