lördag 18 oktober 2008

Nästan som en hemmafru.

Idag har jag, med vissa undantag, kännt mig nästan som en hemmafru. Undantaget är att jag ett antal timmar spelat Warcraft på datorn. Den hemmafruiga delen har bestått i att jag lagat en ordentlig middag till min man, städat i kryddskåpet (vilket var ett större företag än jag förutsåg), gått ut med ett berg av sopor och just nu håller på att baka Cocholate Chip Cockies. Min man påpekade lite fint tidigare idag att det var mer än en månad sedan som jag lagade mat senast, jag fick en attack av dåligt samvete och därav finmiddag och kakbakning. Kryddskåpet är ett kapitel för sig, hur många kryddburkar och små påsar som helst var intryckta på en väldigt liten yta. När jag plockat ut alla kryddor blev jag faktiskt förvånad över att allt hade fått plats i skåpet. Upptäckte under visst fnissande att vi hade av vissa kryddor både två och tre burkar av samma sort plus ett antal påsar. Så kan det gå när man inte har koll på sitt kryddskåp. Jag gjorde en inventeringslista och flyttade över alla kryddor till skafferiet istället, så nu är det bara att kolla listan om man funderar på om vi har en specifik krydda hemma. Borde inte bli lika många dubletter då. Snart får vi se hur det gick med kakorna. Har bakat efter ett recept i Leilas kakbok "A piece of cake".

Ska eventuellt sätta mig ikväll och göra de två par örhängen jag fått beställning på. De ska bli en present från mina svärföräldrar till älsklings lillebrors tjej. Ska bli kul att höra vad hon tycker om dem, med tanke på att jag tror att hon och jag har rätt olika stil. Alltid svårt att göra något freestyle utanför sin egen stil. Vi får helt enkelt vänta och se...spännade!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej babe...Jag har oxå haft något av en hemmafru-dag, vilket känns fantastiskt, för det är så sällan! Det började väl egentligen igår, då jag plockade ordentligt och gjorde fint i hemmet. Och så i morse vaknade jag och bakade scones, som avnjöts till philadelphia och blåbärsmarmelad. Till lunch har jag tillagat lövbiff, bearnaisesås och timjanskryddad ugnstekt potatis, vitlök och grönsaker - till Neil Young. Och så nuuuu bakar jag rågsiktskakor till jazz chill-out musik. Musik är ett måste när man är i köket eller allmänt pysslar och skapar...eller hur, babe? Ha fina dagar med din hulde make. Tänk att du har både make och så många fina vänner från Bjärka-tiden... Take Care. Kram /Vero P.S Min bok kommer ut i mars. Håll tummarna. Puss.

 
Blogger design by suckmylolly.com