lördag 9 oktober 2010

Ett fång virkade rosor


Äntligen! Förra helgen var vi och hälsade på svärmor och svärfar. Svärmor hade tidigare erbjudit sig att ha stick- och virkskola med mig och jag hade tagit med mig lite garn när vi åkte dit. Hade ju hittat ett mönster på en virkad ros som jag såg på Symässan i Borås och som jag så gärna ville göra. Efter ihärdigt googlande hittade jag ett mönster på rosen på Elsas Blogg och blev glad. Men det körde ihop sig genom att varken jag eller svärmor förstod mönsterbeskrivningen. Lösningen kom när jag hittade sysidan.se och slängde in en fråga om hjälp att förstå mönsterbeskrivningen. Tog inte många minuter innan några snälla hjälpsamma människor hade förklarat hur man skulle göra och sedan med hjälp av svärmor virkade jag min första ros. Är nu inne på min sjätte virkade ros - ha ha ha! Typiskt mig på något vis att göra många. Men det är så roligt att äntligen förstå hur jag ska virka och att jag hittade mönstret på den fantastiskt söta virkade rosen. Ibland är verkligen internet sjukt bra!

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com