torsdag 1 oktober 2009

Premiär för morfar!




Ikväll kommer mamma och pappa och hälsar på oss dvs lilla E:s mormor och morfar. Ska bli så roooligt och extra kul blir det att Elvira och morfar får träffas för första gången. Jag tror att det kommer vara ett starkt ömsesidigt gillande från start! Mormor är ju redan fast och lilla E myste hur mycket som helst med mormor när hon var nere och hälsade på oss sist. Härligt härligt!

Trots värk i operationssåret och en kroppshållning som en skoliosdrabbad orangutang, har jag lyckats få ganska hyfsad ordning på mitt pysselskrivbord i pysselrummet. Berget av saker har reduserats till några mindre högar, och snart ska även dessa vara ett minne blott. Känns roligt att nu kunna använda skrivbordet till att sitta och pyssla vid, istället för att det stå översållat och otillgängligt. Håller på att filura på hur jag ska göra med väggen ovanför skrivbordet. Hade ju tänkt ut en smart konstruktion för att hänga upp band på, men nu börjar jag (som vanligt) fundera på om det inte finns en ännu bättre lösning. Hmm...Har sett en underbar och fantastiskt korg från House Doctor som säkert skulle bli härlig på väggen där. Ja, det tåls att tänka på. Vill inte hafsa till det, så jag funderar lite till tror jag.

Igår städade älskling vår lägenhet och DET var välbehövligt! Oj, oj, oj vad förigt det var här förut. Grejer på varenda bordsyta och dammigt. Kraft och energi och lust för att fixa undan och fixa till har varit en bristvara för oss på senare tid. Alla femtitolv sjukhusbesök m.m. har liksom kommit ivägen. Men nu så! Helt underbart att ha det ordningplockat och städat! Varenda gång det har städats tänker jag alltid "varför har man det inte så här jämt?" och likväl lyckas jag (för det är faktiskt till största delen jag) stöka till det igen fort som attan. Kommer jag någonsin bättra mig? Hoppas på det!

Hittade dessa ljuvliga tjocksockor på Syster Lyckligs hemsida och blev blixtförälskad - vill haaa!!! Men jag tycker att de kostade lite väl mycket, så jag funderar på om man skulle kunna hitta några liknande mönster och sedan be någon som kan konsten att sticka tjocksockar (jag har försökt och gett upp) att göra dessa åt mig...vem?

Inga kommentarer:

 
Blogger design by suckmylolly.com